Serwisy społecznościowe, czyli popularne
portale internetowe gdzie możemy już nie tylko poznać nowych ludzi,
publikować własne zdjęcia ale też tworzyć albumy typu „must have” czy
własne strony/blogi. Coraz większą popularnością cieszą się także
portale, gdzie możemy kreować swój biznesowy wizerunek – personalny,
jako potencjalnego pracownika jak również wizerunek własnej firmy.
W momencie gdy na wielu stronach znajdujemy możliwość „polubienia czegoś” bądź udostępnienia, przypięcia „pinezki”, tweetnięcia itp. warto przejrzeć jakie jeszcze portale – oprócz tych najpopularniejszych mamy do wyboru.
Oczywistą sprawą sa takie giganty jak Facebook, Tweeter, Yahoo!, Google+ czy YouTube. Jednak mamy też wiele alternatyw. Oto one:
- portale skieroane do konkretnych grup społecznościowych
- ukierunkowane na dzielenie się interesującymi nas treściami
- tworzenie własnych profili internetowych
- recenzowanie filmów, muzyki i książek
- biznesowe
Ostatnio modnym staje się trend większej
współpracy między różnymi serwisami społecznościowymi (przewodzą tu
OpenID i OpenSocial). Nowy trend polega na umożliwieniu użytkownikom
stworzenia jednego wspólnego profilu na wielu serwisach internetowych.W
ten sposób działają na przykład Facebook, Flickr, Blogger, WordPress.
Diana Bilska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz